Saturday, May 14, 2011

Apa Pandang-Pandang?

salam semua.. sekarang dah masuk minggu ke-3 aku di kampung halaman, juga sudah hampir sebulan membantu ibu bapa ku di kedai. Tapi, tak tahu lah kenapa sesetengah masyarakat ni suka memandang rendah golongan-golongan muda seperti aku ni bila bekerja di tempat2 seperti diatas. Tak kiralah, kerja sebagai waiter kedai makan ke, kuli kat kedai borong ke, tukang basuh pinggan ke, kalo nak mengumpat sekalipun, siasat la dulu, siapa orang tu, dan kenapa dia bekerja kat situ sebelum memulakan upacara mengumpat. Aku tahu la anak-anak kau semuanya berjaya, pakai kereta besar-besar, kerja di KL lg, tapi xpayah la nk banding2 dengan anak orang lain, ye? xbaik tu... huhu..


jangan sampai saya pandang pakcik macam ni ............






terkejut pakcik nanti.. haha..

1 peng-Komengs:

biasalah... dah namapun duduk bermasyarakat... biarkanlah atenyer chor... =)

Post a Comment