Friday, September 3, 2010

Kad raya

tatau la nak bgtau macam mana.. minggu lepas, si fahmishah ada ajak beli kad raya sesama.. ingat nak antar kat kawan2 lama.. lagipun, da lama xantar kad raya, padahal masa kecik2 dulu slalu buat.. banyak jugak yg diterima, kadang2 tu ada di lekatkan sekali duit raya barang seringgit dua. jadilah.. tahun ni , konon2 nak menghidupkan kembali kad2 raya la.. haha.. xpe, xkisah.. aku beli 20, fahmi beli 15.. balik umah, kemas2 meja, alang-alang kemas bilik terus, sapu2, stim cadar, macam kat asrama dulu.. pastu bukak sume kad raya, baca dulu ape yg dah tertulis, kang xpasal2 antar kad pelik2 kat member2 yg xsepatutnya.. karang punya karang sampai tgh malam.. okeh, da siap tulis utk 15 kad.. sume utk kawan2 masa skolah dulu.. huhu.. malas nak tulis lg, ah! bru teringat. setem ada 10 je.. fahmi kata beli setem kat kedai gamba deret kedai makan Faten.. aku g carik, xde pooonnn.... adeh.. xpe la.. aku lekat dulu utk 10 sampul..

then masuk balik dalam plastik.

"Esok pos dulu la yg 10 ni.. " hatiku berbisik kecil.

balik dari kerja keesokan harinya..

"Mie..mie.. kejap2.. aku nak pos kad." kataku, sambil memberhentikan langkah betul2 dihadapan pos box tu..

sambil membelek satu-satu kumasukkan kedalam box tersebut..

"Masuk je la sume skali kan senang, semua luar KL kan? " kata Fahmi kecil.

"Ah, betul gak.. " kata hatiku kecil. lalu kumasukkan semuanya sekaligus..

"Eh, semua tu da ada setem kan? " tegur Fahmi kurang pasti.

"ada 10 je yg ada setem, lagi 5 xde lagi.." jelasku kurang pasti juga.. betul ke aku dah asingkan kad-kad tu?

"ouh, lagi 5 ada kat umah kot, aku dah asingkan semalam.. lagipun tadi tu aku rasa nipis skit.. " kataku yakin nak menyedapkan hati..

sampai je kat rumah, setelah mencari2.. hampa, aku tak tahu dimana kuletakkan kad yang lagi 5 yg belum bersetem..

"sudah.. dah masuk skali la tu.." kataku sambil tersenyum nipis.



kad raya naruto!

0 peng-Komengs:

Post a Comment