Saturday, August 7, 2010

Majlis Kenduri Tahlil di kampung : )

Salam semua. untuk entry kali ni nak citer2 la pasal apa yang berlaku harini sebelum, semasa dan selepas majlis Tahlil ni berlangsung. Haha.. macam-macam benda yang terjadi harini sampaikan aku xtau nak mulakan dari mana.. okok.. settle down.. Dari pagi, dah ramai makcik2 yg datang tolong2 masak and aku secara tidak langsung, memerhatikan, dan membantu mana2 kerja yg makcik2 tu xleh buat.. anak jantan la katakan, better buat kerja2 yang lagi berat. haha.. tapi masa aku sampai tu kebanyakan meja2 dah siap tersusun, so, xde la keje sangat utk aku. sekian..

ekceli, makcik2 ni kebanyakannya dulu penah jadi pekerja mak aku masa kat kantin dulu, so, memang aku kenal la... dorang memang peramah, and aku suke dengar loghat perak dorang sebab bunyi dia lagi klasik! tambah2 kalo time dalam situasi yang cemas ke, gembira ke.. hak hak.. aku memang suka menyibuk dan mencelah dalam conversation dorang :D

hah, dalam kesibukkan pagi tu, aku ternampak seekor b*b* hutan kuar dri semak depan tu menyeberang jalan! wahaa.. besau shiyal~ warna coklat lg. riuh rendah dibuatnya.. haha.. ba** berkenaan menyeberang pastu masuk perkarangan umah org, pastu ilang tah mana.. giler ***i.. haha..

aku agak kecewa keluarga belah Tok Dan aku xdpt dtg, dgrnya Tok Dan aku xsihat.. hum.. harap2 dia cepat sembuh la.. Tok Dan ni ekceli Tok sedara belah mak aku.. dia je yang masih hidup dalam adik beradik dia.. sebab tu aku harap2 slalu ble jumpa dia..

tghhari tu restoran dapat sambutan hangat dr orang kampung,yelah, makan free.. sapa xnak.. memang ramai yg dtg, memang ramai pun yg dijemput.. keje aku dok snap2 la gamba2 sambil org2 mengenyang kan perut mereka.. relek... makanan banyak...
bila org sampai je, pegi salam.. "jemput2 makan.."
dah mcm penyambut tetamu kat hotel plak.

OK lah.. layan gamba plak!



cik Ana and cik Mar membincangkan masalah dunia
Ana : "Mar, anak Pak Mat menosah tu sakit ape sampe tghok mcm tu?"
Mar : "xde ape, main-main ngan kengkawan dia.. jatuh teghojon longkang"



Tau ni ape? hah, tu la kome,makan je tau.. ni bancuhan tepong gandum ngan air pandan.. tau nak buat apa?



Buat bubur anak lebah.. penah makan?? tgok! sapa kata aku xbuat keje?? aku tolong kot!



Kalo nak cepat pandai, kene perati cara pembuatan dengan penuh kusyuk dan tawaduk



my kak yong, masak tempoyak. snapped out of it



kepada Fahmi, Dayang, Elyas, Lyana, Suraya ini khas untuk korang!!!~~ korang yg mintak aritu kan?? nama dia Fadels sempana gabungan nama korang.. ccomei kan?



makanan da ready. bila nak mula ni???



eh, jangan la snap gamba aku.. segan la~



ada Kelly panggang~ nom nom..



ah, majlis dah mula...



dah abis baca doa, apa lagi .. melantak la puas2.. ngah ngah ngah!!



but I chose to makan pulut kuning ngan rendang ayammmmm!!!! dulu.



ashraf nak mam cikit?? ala.. malu2 plak..

ahaha.. akhir ceritanya aku terlelap kekenyangan.. bila kubuka mata je.. eh, sume dah selesai... meja2 pun dah siap kemas... xsempatt aku nak tolong >D

apa2 pun, alhamdulillah la sume berjalan ngan lancar.. moga2 dapat la lebih berkat lg nak masuk Ramadhan ni kan.. Nanti aku update lg, k .. salammm... :D

4 peng-Komengs:

Fadels. comel kot nama tu. wakaka.
weh makan sedap. rugi tak ikot kau.
hahaha ;p

Fadels memang comei. tp xlama lepas tu dia lari masuk semak..
makan memang sedap weh. patut aku ajak korang sume aritu.. makanan byk!

hak3x.. mcm2 la tuan belog ni!

haha.. bukan apa.. jarang2 pulang ke kampung, sekali sekala ada kenduri kendara, elok la semua hadir gotong royong :)

Post a Comment